Het begint bij een goed veranderverhaal

Alle goede bedoelingen ten spijt…. de factor mens komt in verandermanagement vaak laat in beeld. Alleen daar komen directies vaak achteraf achter en dan is de schade al gedaan. En dat is zonde want zoals een wijze relatie van ons het zei “mensen weten het echt wel” en het hoeft niet verkeerd te gaan. Wetenschappelijk is bewezen dat een goede voorbereiding van een verandertraject bijdraagt aan een hogere slagingskans en zelfs kan leiden tot een goede sfeer tijdens veranderingen. Ik help directies en management teams bij die voorbereidingen.

Ik werk daarbij met een eigen methodiek die uit gaat van het verhalende perspectief. Omdat ik geloof in de kracht van storytelling bij het verbinden van mensen liet ik onderzoek doen naar de toegevoegde waarde van storytelling technieken in verandertrajecten. Het was de voedingsbodem voor mijn gestructureerde aanpak die inmiddels meerdere organisaties naar tevredenheid hebben mogen ervaren.

“When asked what they would do differently if the transformation happened again, nearly 50% of respondents (and the largest share) wish their organizations had spent more time communicating a change story.”

- McKinsey

Onlangs werd ik als specialist geïnterviewd in een serie over Storytelling van Rotys.
Hoe zet je de kracht van Storytelling in bij veranderprocessen?

Foto: Michael Kooren

Bel: 06 27 077 109

Expertise

  • Strategisch mentor
  • Storytelling en Change Management
  • (Team) coaching