Staan alle neuzen dezelfde kant op?

Hoewel management vaak goed voor ogen heeft waar ze met de organisatie heen wil, geldt datzelfde niet altijd voor de rest van de organisatie. Hoe steviger het organisatieverhaal staat hoe groter de kans op succes.

De Story Scan is ontwikkeld om op een laagdrempelige manier te toetsen waar medewerkers staan. Is het (nieuwe)verhaal voor medewerkers voldoende helder en hoe gecommitteerd zijn ze om dat verhaal tot een succes te maken?

Waar staan we en wat is onze volgende stap?

De scan wordt ingezet door directies en managers die een nieuwe koers in willen zetten. Het geeft een nulmeting en laat zien waar nog aandacht nodig is (kunnen, willen, weten) om de strategische koers te laten landen in de organisatie. Door de scan later te herhalen wordt duidelijk waar vorderingen zijn gemaakt en waar extra aandacht nodig is.

Vraagstukken

  • ‘Heb ik de (nieuwe) strategie voldoende helder uitgelegd?’;
  • ‘Hoe gecommitteerd zijn mijn medewerkers om dit nieuwe verhaal een succes te maken?’;
  • ‘Wat is er nodig om ons verhaal sterker te maken?’;
  • ‘Hoe overkom ik de weerstand die ik voel?’.