Foto: Michael Kooren

Foto: Michael Kooren
CV Yvette van Aarle

Yvette van Aarle is bedrijfseconoom afgestudeerd in organisatiekunde en strategische management. Zij heeft een fascinatie voor menselijk gedrag en drijfveren en staat voor een samenspel van hart en hoofd. De sensitiviteit voor verschillen tussen mensen werd al vroeg gekiemd door de vele verhuizingen vanaf haar jongste jeugd waarin zijn niet alleen in Nederland maar achtereenvolgens ook in America, Engeland en Schotland woonde.

De kracht van een acht

Hoe je mensen optimaal laat samenwerken is een vraagstuk waar zij zich nu veel mee bezig houdt. Een mooie analogie daarvoor is het roeien in de acht wat Yvette lang deed bij de Hoop in Amsterdam. De acht kan razend snel gaan maar gaat pas ‘lopen’ als iedereen helemaal gelijk zit, als elk individu de passende techniek gebruikt op exact het juiste moment. Je kunt technisch nog zo goed zijn, als het samenspel niet klopt kom je niet in een goed ritme. De coach speelt daarin een hele belangrijke rol vanaf de kant want die overziet. Zo kan HR in een organisatie bijvoorbeeld veel faciliteren. De stuur (de leidinggevende) heeft de leiding en zweept de roeiers. Maar zonder de roeiers (het team) komt een stuur nergens, beweegt de boot niet. Iedereen in de boot moet dus op elkaar kunnen vertrouwen. En iedereen moet bereid zijn te luisteren. Eén fout in de samenwerking kan fataal zijn.

Brede blik

De afgelopen 20 jaar heeft zij uiteenlopende marketing en communicatie rollen vervuld, zowel uitvoerend als leidinggevend. Zij brengt een goed begrip mee van bijvoorbeeld merkpositionering, managen van campagnes, bouwen van proposities, eisen aan online marketing en resultaatgerichte social media marketing . Haar carrière bracht haar bovendien langs sectoren van zeer uiteenlopende pluimage, zoals de advocatuur, financiële dienstverlening, de automotive, uitzendbranche en retail. Haar stijl is die van een bruggenbouwer en iemand die graag rap resultaat bereikt. Zij durft ongemakkelijke vragen te stellen om zo mensen en merken nieuwe inzichten te geven. Onlangs voegde zij de label Better Marketing toe aan haar stal, bedoeld voor marketing en communicatie vraagstukken van middelgrote organisatie en non-profit instellingen.

Op het gebied van Yvette marketing specialiseert zich nu op strategievorming, klantgerichtheid en Customer Journey Design en Management.

CONTACT

E: yvette@yvettevanaarle.nl

T: 0627077109

Verwondering en purpose

Gedreven door haar wens een maatschappelijk verschil te maken werkt Yvette de afgelopen jaren steeds vaker in de (semi)publieke omgeving zoals de zorg en in het onderwijs. Sectoren waarin mensen elke dag vorm geven aan onze toekomstige maatschappij. Het is haar purpose bij te dragen aan inclusiviteit en meer aandacht voor de mens in organisaties en systemen, iets dat in haar ogen door een te grote focus op alleen het resultaat dreigt te verdwijnen. In januari 2016 startte zij daarom Better Stories waarmee ze verhaaltechnieken gebruikt om mensen en bedrijven te helpen bij grote transities, teamvormng en leiderschapsontwikkeling.

Certificaten/opleidingen: drs. bedrijfseconomie (Universteit Maastricht), NIMA-B (SRM), Brand Management (EURIB), Customer Journey Management (SRM), Expectations Monitor (Expectations Management), AEM-Cube (Human Insight)

Yvette is in te huren als adviseur, coach, trainer en spreker. Haar kracht? Structuur, energie en strategie.

Competenties:
Analytisch – Resultaatgericht – Organisatie sensitief – Creatief – Ondernemend – Structureren – Energiek – Conceptueel – Leiderschap – Coachend – Loepzuiver – Flexibiliteit – Betrouwbaar

Wil je kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen? Bel gerust naar 06 27077109.