Heerlijk, een propositie die goed valt

Wanneer het jullie niet lukt om klanten aan te trekken en binnen te halen is het onder de loep nemen van jullie propositie geen overbodige luxe.

Een aantrekkelijke propositie is een magneet voor potentiele klanten. Het trekt aandacht en maakt nieuwsgierig. Toch is het vinden en formuleren van een duidelijke propositie nog best een klus en blijft het bij een omschrijving van het product. Daarom ben ik bedrijven gaan helpen om chocola te maken van hun productaanbod.

Stel dat het in één werkdag op orde kon zijn? En dat marketing en sales ook nog eens extra energie hebben om het verhaal te vertellen?

“Van een enorme pot slappe koffie een heerlijk kopje romige espresso maken”

Hulp bij propositie ontwikkeling

Laat het nou mijn kracht zijn om snel tot de essentie te komen en samenhang te brengen in jullie verhaal.

Ik ben er voor directie, marketing en sales teams van middelgrote bedrijven die non-nonsense aan de slag willen. Hen bied ik een praktisch traject van 2 sessies aan zonder poeha waarin ik al mijn 25 jaar kennis er ervaring inzet naast mijn energieke persoonlijkheid.

Niet alleen breng ik ervaring met klantinzichten, ik ben zelf  ondernemer en herken jullie uitdaging. Bovendien is het mijn talent om structuur en scherpte te brengen en zo ingewikkelde boodschappen behapbaar te maken.

Iemand noemde mijn talent laatst “van een enorme pot slappe koffie een heerlijk kopje romige espresso maken”.

Ervaren marketing communicatie professional

Een kort en krachtig traject

Intake (gratis)

In de intake schetsen jullie een beeld van de verwachtingen en kan ik het traject daardoor op maat afstellen.

Voorbereiding

Ik lees alles dat jullie me aanreiken zodat we in de eerste sessie direct een slag kunnen maken.

Sessie 1:
Samen met directie, sales en marketing gaan we om de tafel en maken we direct de eerste aanscherpingen. Ik werk de sessie kort uit en geef mogelijk nog wat denkwerk mee.

Klant of marktonderzoek (indien wenselijk):

Als uit de eerste sessie blijkt dat sommige wensen, verwachtingen of marktkansen nog niet helemaal scherp zijn dan doe ik tussentijds onderzoek.  Dat koppel ik vóór de  volgende sessie terug in een kort verslag of presentatie. Ik ben immers niet van de lange rapporten en pakken papier maar van de essentie. In deze fase spreek ik vaak met klanten, oud klanten of potentiele klanten.

Sessie 2:

Op basis van sessie 1 en eventueel klantonderzoek tikken we in deze sessie de propositie af. Waar mogelijk maken we ook al de vertaling naar jullie marketing en sales activiteiten.

Meer kansen en minder verspilling in marketing en sales

  • Meer samenhang in de marketing en sales boodschappen
  • Grotere aantrekkingskracht en daarmee meer marktkansen
  • Grotere kans op het binnen halen van leads
  • Meer kans op klanten als ambassaseurs

Waarom werken met mij

  • 25 jaar kennis van marketing en communicatie
  • No-nonsense
  • Denkt vanuit jullie praktijk
  • Kan ook klantonderzoek doen
  • Kan de vertaalslag maken naar marketing uitingen
  • Geen overhead van een groot bureau