Aanpak
Als marketing communicatie manager a.i. stuurde ik het team (5 man) aan en adviseerde het management over de juiste positionering (werd onderschreven). Om te komen tot de merkpositie deed ik onder andere interne interviews en desk research. Ik overzag grote cross-mediale campagnes (incl. (e)DM, radio, pre-roll, SEO/SEA, social media, telesales) om online sales en merkbekendheid te verhogen. Waaronder de kerstcampagne, de grootste campagne van het jaar. Ik was verder eindverantwoordelijk voor een online omzet van € 5 mln waarbij de website door gerichte ingrepen samen met de online marketeer beter ging presteren. Misschien wel de grootste uitdaging was de ontwikkeling van een geheel nieuwe verpakkingslijn voor de Pluim waarbij het gevoel van beleving een prominentere rol. Dat is complexer dan je zou denken! Tijdens mijn opdracht was ik lid van het MT.
Vanuit de opdracht om te kijken naar de organisatie van het team maakte ik samen met teamleden functieomschrijvingen. Daarbij introduceerde ik het denken en werken in competenties zodat de rollen meer ontwikkelingsgericht konden worden ingezet.