Customer Experience lessen van supermarkt nieuwkomer Picnic
De Customer Experience Adviseur in mij wordt erg blij van online supermarkt Picnic. Ik kan er een hele workshop mee vullen (heb dat ook gedaan), meerdere blogs, maar pik er ter inspiratie nu slechts drie opvallende elementen uit.
Een supermarkt. Meestal een oneindig labyrint van te smalle gangen, geblokkeerd door kratten, hard werkende vakkenvullers en winkelwagens. Sinds kort ben ik er van af. Nou meestal dan, soms moet ik wel, en sinds kort is dat geen ‘picnick’ meer. Want mijn verwachtingen zijn veranderd.
Picnic is een nieuwe supermarkt die helemaal 100% online is, dat wil zeggen – geen winkels dus. Geen. Je regelt alles via je mobiel en de boodschappen worden in elektrische wagens gratis thuis gebracht. Omdat ze nieuw zijn hebben ze alles vanaf nul kunnen opbouwen (welke marketeer droomt daar niet van!) en wat Picnic doet is de menselijke factor terugbrengen in het boodschappen doen. En dat via mobile only.
Wat kunnen jullie leren van de vaak kleine dingen die Picnic doet om de klant slim blij te maken?
