Veel mensen hebben ondertussen al wel eens gehoord van de termen ‘klantreis’, ‘Customer Journey’, ‘Customer Experience’, of ‘Patient Journey’. Maar wat betekent het nou eigenlijk? Wat kun je ermee? En hoe doe je dat?

In deze praktische online workshop neem ik je mee op reis door de wereld van klantbeleving en klantreizen en maken we de vertaling naar jouw dagelijkse praktijk. Je ticket is nieuwsgierigheid naar het onderwerp.

Ik deel mijn jarenlange ervaring met het verbeteren van klantreizen en klantbeleving in een interactieve workshop die je naast een theoretische basis vooral praktische tips en inspiratie geeft.

Wat leer je?

In de workshop zit een potpourri van theorie, cijfers, praktijkvoorbeelden en mijn ervaringen. Als er tijd over is, maak je ook een start met een klantreis voor jouw organisatie. Je gaat in elk geval naar huis met praktische inzichten en inspiratie. Tijdens onze route raken we in gesprek over:

  • Wat we bedoelen met customer experience
  • Wanneer iets een ‘memorabele’ ervaring wordt
  • Het nut van het in kaart brengen van een klantreis
  • Waar te beginnen met het maken van een klantreis en hoe je daarin keuzes maakt
  • Hoe je slim informatie over de klantbeleving boven tafel krijgt
  • Wat je kunt doen om een klantreis te verbeteren

Voor wie?

De sessie is bedoeld voor iedereen die interesse heeft in klantreizen, klanttevredenheid, klantbeleving en klantloyaliteit. Je hoeft geen marketing-/communicatieadviseur te zijn of hierin ervaring te hebben.

Praktisch (donderdag 23 september)

Van 15:00 – 17:30 uur
Ex. btw: Prijs: € 97,50 p.p., Voor Abe freelancers*: € 50,00 excl. btw.
Online

* Abe freelancers is het netwerk van freelance communicatie-specialisten voor maatschappelijke organisaties. De workshop is onderdeel van hun workshop reeks.

Geef je alvast op via yvette@yvettevanaarle.nl. Er zijn 6 plekken beschikbaar.

Esmée over de workshop: 9

Bij het maken van een customer journey voor onze klanten ben ik afgehaakt omdat ik niet wist waar ik moest beginnen – er zijn zóveel dingen die onze klanten denken en doen. Hoe maak je daar een keuze in? Wat kan ik er uiteindelijk mee?

Na de workshop schreef Esmée dat ze het zo fijn vond dat er veel ruimte was voor het inbrengen van eigen cases. Ze gaat nu intern sessies organiseren met een paar collega’s om klantreizen te maken en daar projecten uit laten komen. Zo profiteert de hele organisatie mee van de gevolgde workshop!

Ze gaf de workshop maar liefst een 9.

Rianne over de workshop: 8

Wat doe je als de ervaring van de doelgroep grotendeels onbekend blijft? Hoe kun je informatie boven tafel halen, bij voorkeur zonder irritante vragenlijsten waar ieder merk momenteel mee komt. En hoe kun je de customer journey verbeteren?

Na de workshop schreef Rianne dat ze bij een volgende opdracht een rondje gaat bellen of luisteren bij de klantenservice. En vaker het contact gaat zoeken met de klant zonder direct iets van hen te willen. Wat een mooie opbrengst!

Ze gaf de workshop een dikke 8.

Nienke over de workshop: 8

Klantreizen en klantbeleving klonken voor Nienke vaak wat abstract en haar hart ging er niet direct sneller van kloppen.

Mijn enthousiasme werkt aanstekelijk! Na de workshop schreef ze dat door ermee bezig te zijn en mijn voorbeelden (en theorie) te hebben gehoord ze denkt: dit moet iedereen weten! Ze heeft simpele oplossingen ontdekt om de ervaringen van klanten vrij snel te kunnen verbeteren. Dat is nou exact de bedoeling!

Ze gaf de workshop een 8.

OVER MIJ

Ik ben all-round marketing communicatie adviseur en mentor met 25 jaar ervaring in uiteenlopende sectoren die ik graag aan elkaar knoop. Ik analyseer, breng structuur en optimaliseer wat er al is. Daarom past het werken aan klantbeleving met klantreizen zo goed bij mij. Voor de optimal ervaring moet je wel door de interne silo’s heen breken en afdelingen en middelen combineren.

Naast een opleiding in Customer Journey Management werkte ik voor meerdere opdrachtgevers aan grote en kleine projecten waarin klantreizen de basis vormde voor verbeteringen in communicatie en interne processen. Bijvoorbeeld in de automotive waar ik hands-on meer dan een jaar de klantbeleving optimaliseerde voor Private Lease klanten. Die casus heb ik hier beschreven.

In lezingen of workshops zoek ik altijd de interactie op met deelnemers, daarom spreek ik altijd voor kleine groepen. Ik heb zo veel kennis en ervaring in mijn rugzak dat ik gemakkelijk een uitstapje maak om jouw specifieke vraag voor iedereen lerend te maken.

Sparren over een ander onderwerp? Neem contact op via 06 27077109 of  yvette@yvettevanaarle.nl.