Marketing adviseur voor MKB organisaties

Jullie zoeken solide marketing advies. Wat is voor ons een goede marketing aanpak? Welke marketing communicatie middelen gaan zorgen voor commerciële groei en meer klanttevredenheid? Is de propositie wel sterk genoeg? Hoe zet je het marketing team nou goed op?

Ik ben Yvette van Aarle en ben marketing adviseur en klankbord voor directeuren van scale-ups en MKB bedrijven. Al meer dan 30 jaar houd ik me bezig met de strategische én de praktische kant van deze marketing en communicatie vragen. Nu begeleid ik de bestuurders en management van groeiende organisaties om de marketing te professionaliseren met als doel: slim door groeien.

Als adviseur breng ik focus aan, zodat in de juiste zaken wordt geïnvesteerd. Ik lever maatwerk vanuit jullie specifieke situatie. Op één voorwaarde: we doen het samen en we gaan niet alleen voor het snelle geld.

Nieuwsgierig geworden? Pan dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan en ontdek de meerwaarde al in het eerste contact.

Hoe pak je je marketing professioneel aan als ondernemer

Adviseur gespecialiseerd in marketing professionalisering

Middelgrote organisaties doen vaak al wat aan marketing en communicatie maar willen daar meer structuur en focus in aanbrengen om sneller door te kunnen groeien. Directeuren en bestuurders kunnen en willen het er niet meer bij doen en zijn toe aan professionalisering, richting klanten én toezichthouders.

Management worstelt vaak met de beste strategie of aanpak. Er is behoefte aan een doelgerichte marketing communicatie aanpak met meer samenhang en onderbouwing. Ook is het nodig dat marketing en sales beter op elkaar aansluiten. De directie heeft het idee dat ze nog niet alles uit de marketing halen en zoeken een stevige adviseur en klankbord. Ze willen de impact van de marketing en communicatie investeringen duidelijker terug zien. Kunnen nog niet echt loslaten, maar willen dat wel.

Voor deze organisaties ben ik als ervaren marketing adviseur een waardevolle oplossing.

Haal 30 jaar ervaring in huis

Ik kan als geen ander doorzien waar jullie kansen liggen en het vertalen naar concrete stappen. Je haalt meer dan 30 jaar degelijke marketing en communicatie ervaring in huis van grote internationale merken tot en met startups en zelfstandig bestuursorganen (ZBO).

Ik heb kennis en ervaring met alle inhoudelijke expertisegebieden rondom bedrijfsvoering, marketing en communicatie. Naast een universitaire opleiding bedrijfseconomie deed ik NIMA-B, een Masterclass Brand Management aan de EURIB en een Masterclass Customer Journey Management bij SRM.

Op al deze vragen weet ik het antwoord. Vertel me waar je mee zit en ik vertel je hoe ik je kan helpen. Persoonlijke benadering. Maatwerk.

  • Marketing en/of communicatie strategie
  • Samenstelling en werving marketing team
  • Merk positionering
  • Merk identiteit en kernwaarden
  • Propositie ontwikkeling
  • Marktverkenning / klantonderzoek
  • Customer Journey management / klantreizen
  • Customer Experience Management / klantbeleving
  • Social Media Strategie

Optie 1.
Marketing training on the job

Ongeveer 2 keer per maand, kom ik op de werkvloer en train ik medewerkers. Ik draag mijn jarenlange kennis en ervaring aan ze over, ook tussendoor, zodat het team zelf verder komt.

Optie 2.
Marketing adviseur en begeleiding

Quickscan en advies. Vervolgens werken we in een maatwerk traject aan het behalen van jullie organisatie en marketing doelen. Hier ligt de nadruk op de professionalisering en groei.

Optie 3.
Klantonderzoek en strategisch advies

Soms is het leggen van een stevig fundament genoeg. Ik doe (klant) onderzoek, analyseer de marketing en communicatie activiteiten, bestudeer merk en propositie. Vervolgens kom ik met een praktisch rapport met concrete suggesties.

Waarom mijn marketing advies?

Ik heb de afgelopen 30 jaar gewerkt bij grote merken zoals VNU, Randstad, ING en Citroen maar met even veel plezier bij kleine bedrijven en startups. Soms was ik leidinggevende en soms uitvoerend communicatie adviseur. Vanuit al die posities heb ik het marketing en communicatie vak in de volle breedte leren kennen. Dat maakt mij uniek, ik knoop in deze tijd van hyperspecialisatie alles moeiteloos aan elkaar. Dat doet jullie klant overigens ook, dus geen overbodige luxe.

Een kenmerkende aanpak

Ik jaag aan, daag uit. Mijn manier van werken is analytisch en positief kritisch. Ik sluit met mijn marketing advies aan op commerciële doelstellingen en werk praktisch. Altijd vanuit potentieel, met respect voor iedereens unieke kwaliteiten en zeer betrokken. Naast marketing communicatie specialist ben ik namelijk ook gecertificeerd coach.

Mijn kracht is om snel tot de essentie te komen en structuur aan te brengen. Wat jou dat oplevert is meer overzicht en controle.

Foto: Sandra Koppenhöfer

Spreker en facilitator over storytelling, verandermanagement en klantbeleving