Head of Social, Socialyse

Ik wilde dolgraag een keer aan bureauzijde werken, mijn kennis van social media vergroten en weer leidinggeven. Ik greep daarom de kans met beide handen aan toen ik mocht starten als Head of Social bij social media bureau Socialyse (onderdeel van Havas Media).

Gedurende het zwangerschapsverlof van de Head of Social gaf ik leiding aan een team van 4 specialisten. Wat ik niet kon weten is dat door omstandigheden de bevalling eerder kwam dan gepland en ik dus op dag 1 zonder inwerking achter een laptop belandde. Met diverse nieuwe klanten, serieuze offertes en met een zieke collega begon ik aan een prachtig avontuur. Ik was eindverantwoordelijk voor social media strategie en community management voor A-merken, zoals Peugeot, Nestlé (Felix, Purina ONE en Dolce Gusto), Durex, Accor (Ibis) en SOS Kinderdorpen. In mijn rol werden de net binnengehaalde klanten goed ‘aangesloten’, deed ik met mijn collega’s succesvol pitches voor nieuwe business en breidde ik het team uit. Uiteraard was ik personeel-, budget- en account verantwoordelijkheid.

Het mooiste aan deze interim opdracht was de enorme verdieping (en respect) die ik kreeg in het social media vak. Ik ben enorm getest op mijn inwerkvaardigheden en het is me gelukt. Ik kan Socialyse als bureau absoluut aanbevelen!