• Handige marketing en communicatie tools

    Gratis. En als je er niet uitkomt help ik je verder.

Deze handige methoden helpen je onder andere bij strategie, merk positionering, het maken van een goede propositie en het in kaart brengen van klantreizen. Ze wijzen zich vanzelf en op internet is er veel over te vinden. Mis je nog handige marketing tips?  Laat het mij weten!

Business Model CANVAS

Het Business Model CANVAS gebruiken wij vooral wanneer we aan de slag gaan met strategie en propositie ontwikkeling. Het is erg handig voor startende ondernemers en non-profit organisaties om focus en inzichten te krijgen in de organisatie als geheel. Het wijst zichzelf, maar kom je er niet uit? Laat het me even weten.

Value Proposition CANVAS

Het Value Proposition CANVAS gebruiken wij bij het scherp krijgen van de propositie(s) van jullie organisatie. Het helpt ondernemers en non-profit organisaties om kritisch te kijken naar hun aanbod aan de klant, hoe zij zich onderscheiden ten opzichte van andere spelers en geeft concrete handvaten voor marketing en communicatie. Het wijst zichzelf, maar kom je er niet uit? Vertel het me.

Propositie model

Klantreis model

Het klantreis model geeft structuur wanneer jullie een klantreis in kaart willen brengen. Wij gebruiken het vooral wanneer we werken aan klantinzichten, klantgerichtheid en het optimaliseren van marketing en communicatie. Het kan het beste worden ingevuld samen met alle teams in de organisatie omdat dan pas de hele keten in beeld komt. Het wijst zichzelf, maar kom je er niet uit? Neem dan even contact op.

Merk model

Er zijn veel modellen om de kern van het merk te vangen. Het brand essence model dat ik hierbij deel gebruik ik graag omdat het je dwingt om echt vanuit de klant te kijken naar het merk. Van binnen naar buiten als het ware. Bovendien is het heel simplistisch waardoor je echt keuzes moet maken en terug moet naar essentiële woorden (die iedereen in de organisatie kan onthouden) in plaats van lange teksten. Het heeft wat uitleg nodig. Bel daarvoor gerust.