Voor mij is een merk meer dan een logo en een huisstijl. Branding integraal kloppen met alles dat je als organisatie doet, ook in je sales en klantenservice. Elk merk heeft een eigen verhaal en is daardoor in potentie uniek.

Je eerste date

Vergelijk het bouwen van een merk met een eerste date vanuit een dating site. Beide partijen presenteren zich zo goed mogelijk en dat kan tegenvallen als je elkaar dan in het echt ziet. Meestal wordt dat niks (ik spreek uit ervaring). Klanten voelen het als ‘wat je wilt zijn’ niet in lijn is met ‘wie je bent’. Een merk positionering die niet klopt leidt tot teleurstelling.

Werkwijze

Werken aan een merk is het mooiste dat er is omdat daarin mijn oprechte interesse in mensen en mijn kennis als marketeer prachtig samen komen. Ik analyseer wat er al is, wat je team aan kan, voer gesprekken binnen en buiten de organisatie en breng dat alles samen met jullie terug naar de essentie van het merk. Vervolgens kijken we samen wat we kunnen doen om de huidige middelen en activiteiten te verbeteren.

Deze klanten gingen jullie voor: Allen & Overy, Claritas Europe, Pluimen (de Pluim), izi.TRAVEL, Better Stories.