Pluimen werd opgericht door twee broers met de evangelie om de wereld een stuk mooier te maken middels positieve belevenissen. De Pluim was first mover in de cadeaubonnen markt maar werd ondertussen flink uitgedaagd door nieuwe spelers.  Een enthousiast maar jong marketing team kreeg de opdracht de positie van het merk te verstevigen. Als marketing manager a.i. stuurde ik het team (5 man) aan en adviseerde ik het management over de juiste positionering (werd onderschreven). Om te komen tot de merkpositie deed ik onder andere interne interviews en desk research. Ik overzag grote cross-mediale campagnes (incl. (e)DM, radio, pre-roll, SEO/SEA, social media, telesales) om online sales en merkbekendheid te verhogen. Eindverantwoordelijk voor online omzet van > € 5 mln waarbij website door ingrepen beter ging presteren. Misschien wel de grootste uitdaging was het project voor het ontwikkelen van de nieuwe verpakking van de Pluim. Dat is complexer dan je zou denken! Hier was ik lid van het MT en had de mogelijkheid om bureaus te selecteren en aan te sturen.

Mooi vond ik de oprechte purpose van de oprichters van Pluimen, waarmee ze het tijdperk ‘Sinek’ ver vooruit waren. In het begin werd er getwijfeld of ik niet ‘te corporate’ zou zijn voor een kleine slagvaardige organisatie als van de Pluim. Juist niet. Het is heerlijk als je met een klein team en met kleine ingrepen het verschil kan maken. En ik mocht als bonus ook in de prachtige van Nelle fabriek te werken.