Insteek en resultaatgebieden
De marketing boost kent drie onderdelen en is uit te breiden met twee extra modules:
- 2 dagen desk research: ik doe een quickscan van jullie bestaande uitingen. Jullie leveren zelf het te onderzoeken materialen aan, zoals advertenties (on- en offline), SEA, (e)mailings, folders/brochures, offertes, geautomatiseerde communicatie, beursstands en standaard presentaties. Ook zal ik vragen naar recente onderzoeken/adviezen van andere leveranciers, web statistieken, e-mail statistieken, klachtenrapportages, klantcommunicatie, klanttevredenheidsonderzoek.
- 1 dag werksessie: een interactieve werksessie van een dag waarin we deels theorie beetpakken maar vooral met elkaar het gesprek aangaan over inzichten en kansen.
- 1 dag uitwerking: een samenvatting van de uitkomsten en afgesproken acties.
Extra modules
- Kwalitatief onderzoek – interviews met enkele (oud)klanten om extra inzichten op te halen
- Customer Journey traject – uitdiepen van klantreizen en realiseren van verbeteringen voor een optimale klantervaring
Resultaatgebieden
De sessie lost niet alle uitdagingen meteen op, dat kan niet in 1 dag. De marketing boost levert wel inzicht, overzicht en een concreet actieplan op met prioriteiten. Omdat de werksessie marketing, communicatie, support en sales mensen bij elkaar brengt verbindt het ook. Het is vooral ook goed voor teambuilding binnen het marketing communicatie team en de samenwerking met sales en binnendienst.