CX coach

Zeker startende of jonge marketing en communicatie teams hebben nog wel eens vragen over de beste Customer Experiende (CX) aanpak. Ze weten als specialist veel van één aspect van hun vak, zoals social media marketing of online marketing maar zijn onervaren als het gaat om een coherente aanpak van klantbeleving. Customer Experience ontwerp vraagt immers om een breed perspectief.

Andersom heeft de directie of sales niet het idee dat ze alles uit CX halen. Ze willen de impact van de marketing en communicatie investeringen duidelijker terug zien in klantloyaliteit en aanwas. Ook zij zoeken iemand die mee denken als mentor of CX adviseur.

Voor deze vraagstukken ben ik als CX coach een perfecte oplossing.

Optie 1.
Mentoring on the job

Na een kick-off workshop kom ik met enige regelmaat, zeg 1 keer per maand, op de werkvloer en begeleid ik het team on-the-job. Ik neem het niet over maar draag mijn kennis en ervaring aan ze over.

Optie 2.
CX traject

In dit jaarprogramma draag ik in een viertal workshops mijn kennis en ervaring over. Het is een maatwerk traject waarbij we werken aan de inhoud én de samenwerking. Het kan bij mij op kantoor of op jullie locatie in Utrecht.

Optie 3.
Strategie of project

Soms is het leggen van een stevig fundament genoeg. Ik doe (klant) onderzoek, analyseer de marketing en communicatie activiteiten en lever een handzaam rapport met concrete suggesties om de Customer Experience. Je kunt me ook inhuren om een concreet project aan te jagen.

Waarom kan ik dit?

Ik heb de afgelopen 25 jaar gewerkt bij grote merken zoals VNU, Randstad, ING en Citroen maar met even veel plezier bij kleine bedrijven. Soms was ik leidinggevende en soms uitvoerend communicatie adviseur. Vanuit al die posities heb ik het marketing en communicatie vak in de volle breedte leren kennen. Essentieel omdat CX over alle disciplines heen loopt.

Daarnaast deed ik een opleiding Customer Journey Management en werkte ik een jaar lang als CX projectleider bij Volkswagen PON Financial Services. Dat maakt mij uniek, ik knoop in deze tijd van hyperspecialisatie alles moeiteloos aan elkaar. Dat doet jullie klant overigens ook, dus geen overbodige luxe.

Gedurende mijn loopbaan werkte ik in uiteenlopende sectoren, al helemaal in mijn tijd als interim marketing communicatie adviseur. Daardoor breng ik een fris perspectief aan tafel.

Een kenmerkende aanpak

Ik jaag aan, daag uit. Mijn manier van werken is analytisch en positief kritisch. Ik sluit aan op organisatie doelstellingen en werk toe naar concreet resultaat. Altijd vanuit potentieel, met respect voor iedereens unieke kwaliteiten en zeer (zeer) betrokken. Naast marketing communicatie specialist ben ik namelijk ook gecertificeerd coach.

Mijn kracht is om snel tot de essentie te komen en structuur aan te brengen. Wat jou dat oplevert is meer overzicht en controle.

Foto: Sandra Koppenhöfer

Spreker en facilitator over storytelling, verandermanagement en klantbeleving

Wat lever ik op

  • Gedeeld besef over klantreis management
  • Vergroten klantgerichtheid
  • Meetbaar en inzichtelijk maken van CX resultaten
    (call reductie, loyaliteit, retentie, acquisitie)
  • In beeld brengen van klantreizen
  • Optimaliseren van klantreizen en klantbeleving
  • Overdracht van kennis naar interne medewerkers
  • Langdurige ondersteuning waar nodig

Hoe verbeter je de klantbeleving voor donateurs, klanten, bewoners of patiënten? Leer meer over de waarde van klantreizen en hoe je dat praktisch aanpakt.
Geef je op >>voor de aanstaande workshop op do 9 september (online).

Haal 25 jaar ervaring in huis

Ik kan als geen ander doorzien waar jullie kansen liggen en het vertalen naar concrete stappen. Je haalt meer dan 25 jaar degelijke marketing en communicatie ervaring in huis. Je kunt bij mij aankloppen met uiteenlopende inhoudelijke expertisegebieden. Naast een master bedrijfseconomie deed ik NIMA-B, een Masterclass Brand Management aan de EURIB en een Masterclass Customer Journey Management bij SRM.

Uniek is mijn bereidheid om als marketing adviseur samen te werken met bestaande leveranciers en voort te borduren op wat er al is. Dat betekent dat ook eerder onderzoek en adviezen van andere experts welkom zijn. Ik woon en werk in Utrecht.

CX adviseur op het gebied van

  • Customer Experience strategie
  • Merk positionering
  • Merk identiteit en kernwaarden
  • Marktverkenning / klantonderzoek (insights)
  • Customer Journey management / klantreizen
  • Customer Experience Management / klantbeleving
  • Omnichannel klantbeleving

Lees ook mijn blogs over Customer Experience en Customer Journeys.