CHANEL

CHANEL_No5_parfumIk geef het toe, ik ben een CHANEL vrouw. De geuren van CHANEL dan, de kleren kan ik niet betalen en dat hoeft ook niet. Het gaat mij om de stijlvolle eenvoud van CHANEL. Van de achterliggende gedachten van een vrouw die de visie had om de wereld voor andere vrouwen te veranderen door kleding ook praktisch te maken.  De geuren zijn overigens alles behalve simpel, ze zijn complex, kleurrijk en duurzaam.

Als ik ergens werk, al is het maar een opdracht van 3 maanden of een adviesklus, dan wil ik iets duurzaam verbeteren. Dat wat ik verzin moet ook in de praktijk werken, zoals de nieuwe PowerPoint presentatie die ik ooit maakte voor verkopers van ING als onderdeel van een nieuwe sales kit. Door het mét hun te maken gingen ze het ook gebruiken. En ook ik wil graag het verschil maken. Zo voer ik vaak achter de schermen gesprekken met collega’s die hun leven veranderd. Het mooiste cadeau is als ik dat van ze terug mag horen, zoals van Dorien aan wie ik ooit leiding gaf.