Analytisch

luisterenIk weet het, ik kan heel aanwezig zijn, maar in wezen ben ik vooral heel blij als ik mag observeren en analyseren. En als er dan wat komt snijdt het vaak hout. Als interimmer moet je snel een nieuwe organisatie, markt en product doorgronden. Zo startte ik eens als manager bij een social media bureau, met grote klanten en belangen, onverhoopt zonder ook maar één dag inwerktijd. Een van mijn meest uitdagende klussen ooit (én succesvol). Een onderwerp van verschillende kanten bekijken is wat we bij mijn tweede bedrijf, Better Stories, graag doen, snel komen tot de kern van een verhaal of klantbehoefte. Daarin ben ik vaak de Strateeg en wordt ik weer op een andere manier analytisch uitgedaagd.

Mijn leraar economie op de middelbare school zei “Economie is de studie van het menselijk handelen”. Het is wat me het meest aantrekt in wat ik doe. Vooral in groepsdynamiek is het boeiend om te zien wat er gebeurt – non-verbaal en onder de tafel. Mensen fascineren me. Als marketeer moet je wel gefascineerd zijn door mensen vind ik. Zij zijn het immers die je in beweging wilt zetten.