Vraag van de klant

Deze onderneemster zocht hulp bij het verbeteren van haar website teksten omdat de huidige teksten niet meer goed de lading dekten. Nou kan ik best wel schrijven maar ik ben geen copywriter en dat heb ik haar ook gezegd. 

Ze liep steeds vast als ze wilde omschrijven of vertellen ‘waar ze van was’. Ergens zat een blokkade.

Wat ik wel als geen ander kan, zei ik, is je helpen je gedachten te structureren zodat je een tekstschrijver vervolgens een gerichte opdracht kunt geven.

De vraag aan mij: Yvette, wil je me helpen om weer focus te krijgen als ondernemer?

Aanpak

In dit traject heb ik op afgesproken momenten mijn rol als coach afgewisseld met die als mentor.

We hebben in drie sessies toegewerkt naar nieuwe inzichten. In de eerste sessie hebben we vooral gepraat. Uit dit dialoog werd helder dat niet de webteksten maar iets fundamentelers aan de hand was. Ze was gaandeweg haar reis als onderneemster de passie en energie kwijtgeraakt in haar werk. Ze deed dingen die voelden als een verplichting en haar zelf niet meer vervulde met energie. Door daar bij stil te staan kwam ze tot inzichten die al direct een boel hielp op te lossen.

In de andere twee sessies zijn we wat aardser aan de hand van modellen gaan kijken naar haar onderneming en haar werk. We keken naar haar propositie door de Value Proposition CANVAS te gebruiken en een Brand Identity model. Als mentor heb ik gedachten begeleid, niet de invulling gegeven.

Een coach nodig om die je helpt om meer zicht te krijgen op onbewuste blokkades? Bel me op 06 27 077 109.

Resultaat

De gesprekken hebben de energie weer laten stromen en ze heeft een nieuwe invulling gegeven aan sommige werkzaamheden zodat ook daar het plezier weer terug kwam.

De ‘what’ is veranderd en past nu veel beter bij haar ‘why’.

Quote: “Lekker concreet en tot de kern! Yvette geeft niet zomaar op als ze het idee heeft dat er meer achter een antwoord zit. Ze heeft mij op het relevante punt tot de kern ‘doorgezaagd’. Concreet resultaat: een scherpe propositie, heldere – bij mij passende – webteksten én een scherp inzicht in wie ik als opdrachtgever wil.”