, , , , , , ,

Expectations Monitor tool (B2B)

Expectations + Pay off klein formaat

Ook voor Business to Business (B2B) organisaties geldt dat aandacht voor Customer Experience geld op kan leveren. De zakelijke klant maakt immers net zo goed een klantreis mee en laten we die dan zo soepel mogelijk maken. De bedragen zijn groot en de investeringen doen er over het algemeen toe. Een goede account manager brengt de behoeften in kaart, maar overziet niet altijd het brede scala aan verwachtingen van de klant of de DMUs van de klant.

Sinds 2016 ben ik als Associate Partner verbonden aan Expectations Management BV en mag ik hun inzetten voor B2B organisaties die willen werken aan Customer Experience en klanttevredenheid.

Unieke tool om verwachtingen actief te managen

De Expectations Monitor cloud-software faciliteert de gehele controle cyclus en stelt organisaties in staat om zelf verwachtingen op te vragen bij klanten (of afdelingen binnen de klant), concrete acties te beleggen binnen de eigen organisatie en vervolgens te monitoren of de verwachtingen zijn waargemaakt. Het doet daarmee meer dan een vluchtige NPS meting. Acties kunnen worden toebedeeld aan concrete mensen of afdelingen binnen de organisatie en gevolgd.

Zo wordt beoordelen (en verliezen) achteraf -> bespreken en waarmaken vooraf.

expectations-monitor-proces

Gemakkelijk in te zetten en zelf te gebruiken

Expectations Monitor is een cloud-software tool die snel in te richten en in te zetten is. Wat ik er mooi aan vind is de controle die het sales teams geeft terwijl management via een overzichtelijk dashboard leert en kan bijsturen tussen de betrokken teams. Ook dit maakt deze tooling uniek.

dashboard-expectations-monitor

Faciliteren en adviseren

De software doet natuurlijk uit zichzelf niks. Het is dus zaak om goed na te denken over wat je als management wilt bereiken en hoe je de nieuwe werkwijze gaat inbedden in bestaande procedures en werkwijzen binnen de organisatie. In een gezamenlijk traject doorloop ik met jullie management team de stappen die nodig zijn voor een duurzaam resultaat.

expectations-management-proces

Toepassing

Deze tool is geschikt voor alle organisaties die te maken hebben met one-to-few verkopen. Ervaring leert dat jullie klanten het niet als belastend ervaren en dat werken met deze tool zelfs geld oplevert. Jouw klanten voelen zich immers gehoord en je wint aan betrouwbaarheid. Geef me een belletje op 06 27 077 109 voor meer informatie.

Branches: aannemers | advocatuur | accountancy | architectuur | bouwbedrijven | energie | gemeentes | goede doelen | productie | IT | telefonie | uitzendbureaus | vervoersbedrijven | zorginstanties | ziekenhuizen 

Meer informatie:

hoe-veel-omzet-lopen-julie-mis

Klik op afbeelding voor .pdf met meer informatie over het werken aan tevreden klanten en duurzame relaties.